Köp

I samband med att kortbetalningen godkänts har köpet genomförts. Gäller köpet ett medlemskap har ditt medlemsnummer därmed blivit aktiverat och kan användas i kontakter med föreningen. Medlemsnumret meddelas vid köp av medlemskap dels direkt på skärmen och dels i ett bekräftelsemail (om epostadress lämnats). Fakturaköp är för kunden ett bindande åtagande att betala mot faktura. Fakturan skickas antingen via email (PDF-faktura) eller via vanlig post (Faktura). Observera fakturans förfallodatum.

Säkerhet vid betalningar hos Föreningshuset

Vi är angelägna om att de betalningsalternativ vi erbjuder är säkra. Föreningshusets betalningslösning är ansluten till systemet 3D-Secure som innebär att vi tillhandahåller högsta möjliga säkerhetsnivå för kortbetalningar på internet. Har du frågor kring säkerheten eller vill veta mer om de betalningssätt vi erbjuder, kontakta Föreningshusets Medlemsservice på telefon: 08 - 55 60 61 42 eller kontakta din bank.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Föreningshuset tillämpar Distans och Hemförsäljningslagen. OBS att enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt, om avtalet avser en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. OBS att enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt, om avtalet avser kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar, se nedan under rubriken ”Så här gör du en retur”. För det fall köpet gäller ett medlemskap gäller ångerrätten enligt ovan förutsatt att medlemskapet inte använts på något sätt. Föreningshuset återbetalar då hela medlemskostnaden. För det fall ett personligt medlemskort präglats / tryckts skall detta återsändas på köparens bekostnad. Föreningshuset återbetalar därefter medlemsavgiften minskat med 50 SEK. OBS att detta gäller även om kortet präglats / trycks men ej hunnit skickas.

Så här gör du en retur

Meddela Föreningshuset att ni avser returnera varan. Detta måste ske skriftligt via email till info@foreningshuset.se. Vi kommer att besvara ert mail och ge er en returkod. Förpackningen som varan returneras i måste märkas med denna kod. Omärkta förpackningar tas ej emot av Föreningshuset. Köparen skall bekosta returfrakten. Föreningshuset löser ej ut otillräckligt frankerade försändelser. Varan måste vara väl förpackad och anlända till Föreningshuset i oskadat skick.

Sekretess och säkerhet kring personliga uppgifter

När du lägger din beställning hos Föreningshuset uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer samt kreditkortsinformation. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Föreningshuset Sedab AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till någon annan än den förening köpet/medlemskapet är hänförligt till.